Coraz bardziej europejsko u nas

I wojna światowa spowodowała ogromne zniszczenia na ziemiach polskich, mimo to życie szybko powracało na swe normalne tory. Szczególnie trudna sytuacja była we Lwowie, ale tamtejsza społeczność odznaczała się niezwykłą żywotnością. Interesujące świadectwo przynosi niezwykła reklama winiarni z roku 1919 opublikowana rok po umownej dacie wyznaczające odrodzenie niepodległej Polski.

Jak widać reklama bazuje na zakorzenionym okcydentalizmie, pozytywnie wartościującym Europę i Zachód. Zresztą ocen tego typu jest więcej – choćby samoocena właścicielki…

Dla nas interesujące są kraje pochodzenia win: Francja, Włochy i Grecja – niezły zestaw, a szczególnie interesujące jest włoskie Refosco „dla niedokrwistych” – słowem: przyjemne z pożytecznym!

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s