Szlachetna starości…

Do niedawna każdy człowiek wiedział, że wino im starsze tym lepsze. To właśnie w świecie wina tradycyjnie wiek był uważany za zaletę. To podejście dowartościowujące starość stało w opozycji do nowożytnego uwielbienia dla nowości, młodości i postępu. Taką aksjologię możemy odnaleźć na kolejnej lwowskiej reklamie.

Jak widać siłą importera był wiek przedsięwzięcia – sugerujący trwałość, stabilność i wręcz szlachetność. Szlachetna była również zapewne pleśń tworząca długowieczne, stare tokaje i pokrywające flasze z tymi winami. Łza kręci się w oku, gdy myślimy, że gdyby nie II wojna światowa i zdrada jałtańska to „handel win” miałby dziś ponad dwieście lat! Tyle też mogły liczyć nieprzerwane tradycje konsumpcji wina w południowej Polsce…

Na zakończenie jeszcze jeden anons tej wiekowej winiarni:

Jan_Ludwig-Lwów-Gazeta_Lwowska_1893_nr_10

PS. Czyż nie fascynujące są nazwy importerów i dawnych winiarni?

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s