Sylwestrowy nastrój według Mojej Przyjaciółki

Sylwestrowy wieczór od dawna kusi niepowtarzalnym nastrojem, który kojarzy się z zabawą i szampanem. To prawda, że wina musujące od dawna towarzyszyły emocjom związanym ze zmianą umownej daty końca roku (choć co roku udawało się to bez większych problemów, skądże więc emocje?). Trudno dziś ustalić, kiedy się to dokładnie wino szampańskie stało się punktem centralnym szampańskiej zabawy sylwestrowej. Wiadomo jednak, że cała magia Sylwestra to tylko pretekst do dobrej zabawy, z czego skwapliwie korzystali nasi przodkowie. Dziś słów kilka o sylwestrowym nastroju w późnych latach trzydziestych w wydaniu jak zawsze niezastąpionej Mojej Przyjaciółki.

Najpierw przykładowe kreacje dla szanownych pań, o ile wybierały się na bal przebierańców w noc sylwestrową A.D. 1936. Jak widać na załączonym obrazku wino towarzyszyło kobietom w zabawie.

bal_kostiumowy-Moja_Przyjaciółka_1936_nr_1

Poniżej barwne opisy zastępujące brak barw w powyższych rysunkach. Opisy pisane z pewnością przez kobiety dla kobiet.

bal_kostiumowy_opis-Moja_Przyjaciółka_1936_nr_1Oczywiście wszystkie stroje należało własnoręcznie wykonać – tak, to były czasy, że takich rzeczy nie kupowało się w supermarkecie za rogiem…

Następnie kilka wypróbowanych przepisów na napoje wyskokowe – ze względu na obecność pań, raczej niskoprocentowe. Niektóre z przepisów wydają się interesujące. Pisałem już o ponczach polecanych na zabawy karnawałowe.

poncz-Moja_Przyjaciółka_1937_nr_24

Teraz jeszcze jeden zestaw ponczów sylwestrowych oraz kruszon, tym razem z Sylwestra Roku Pańskiego 1937

poncze_cz_1-Moja_Przyjaciółka_1937_nr_24 poncze_cz_2-Moja_Przyjaciółka_1937_nr_24

Niestety w ten wieczór wino było częściej napojem kobiet, panowie niestety wybierali nieszczęsną „wódeczkę”. A szkoda!

Na zakończenie szczypta humoru doprawiającego szampański nastrój. Sprawdźmy czy śmieszą nas nadal dawne żarty (zastrzegam, że w pierwszym żarciku jest literówka – powinno być „rozbić” zamiast „robić” ; natomiast ci, którzy mają problem czym są statki kuchenne, niech zajrzą tutaj).

humor-Moja_Przyjaciółka_1935_nr_24

Skomentuj

